I have a dream

Idag är en sån dag man bara vill spola förbi. Ruggigt väder, kallt och stökigt i huset, huvudvärk och alla kläder man äger är skitiga!!
Känner mig som drottningen av negativitet och bitterheten är min bästa vän! 

Det är tur man har Hugo som är en liten solstråle i höstrusket här hemma!
 
Ja ack vad jag är bitter och grinig idag! Har suttit och funderat över framtiden och vad det ska bli av mig själv och blir bara irriterad. Det finns så mycket jag skulle vilja göra och har så mycket idéer och drömmar. Blev lagom avis på Fru Bagge Wahl igår på Berg flyttar in som hade så många företag och järn i elden. Men jag är för feg och lyssnar för mycket på andra. Thats my big problem!

För det finns alltid någon som har en åsikt om ens (kanske ibland naiva) planer och tankar! Varför bry sig egentligen?

Nä, man skulle bara göra allt man känner för och inte vara så himla rädd för att misslyckas som varannan Svensson är i Sverige.

Jag önskar att jag var en Fröken Appelgren som skrev egna romantiska böcker, ställde ut foton som såldes till rika knösar och åkte till New York över helgen. Kanske gav ut en kokbok för såna som har tummen mitt i handen (som mig själv) när jag har lite extra tid över och sen målar en fantastisk tavla som hängs på museum när jag dör som alla kan ooh och aaahhh över och säga "alltså den där Petra, hon var verkligen en som gjode slag i saken"!

Men här sitter jag och fiser och funderar på om jag orkar ta mig till brevlådan eller inte. Det är ingen bra kombo. Feg och lat! ;)

Man skulle haft lite Martin Luther King i blodet och ställt sig på lilla torget i Stockholm och sagt " I have a dream" och sen skulle folk minsann fått se på andra bullar!
 

Kommentarer
Cajsa Tapper säger:

Vilken liten goding Hugo är!! Gillar dina inlägg Petra, även om du känner dig bitter och gnällig. Hoppas du har lite tid över snart igen :)

2012-11-01 | 22:43:46
Bloggadress: http://tappercajsa.blogg.se/
Sara Björk säger:

Känner igen mig i det där. Och nu ska jag börja jobba i januari och nu har företaget gått ut med storvarsel... Suck. Vad ska man hitta på? Jag är långt ifrån klar med vad jag vill bli. Och jag är redan 32 år..

2012-11-02 | 08:05:51
Bloggadress: http://saaraaaa.blogg.se/
Julia säger:

Vilket roligt inlägg att läsa (även om du är bitter/deppig). Du skriver himla bra Petra :) Man känner igen sig.
Följ dina drömmar. Det värsta som kan hända är att det skiter sig ;) Och då är det så.
Kram kram

2012-11-11 | 10:08:07
Bloggadress: http://juliairene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback