Boktips någon??
Har ni något förslag? Läser det mesta men inget ruskigt. Och helst romantiskt! ;)
Tacksam för alla tips jag kan få! :)
Åh du måste läsa Sputnikälskling och Norweigian Wood av Haruki Murakami och Extremely loud and incredible close av Jonathan Safran Foer!
Hej :) Denna är fruktansvärt vacker och välskriven: http://www.bokmania.net/2011/03/karlekens-historia.html
Hej! Vad roligt att vi arbetar inom samma yrke!
Läser du självbiografier? isåfall kan jag tipsa om.
"Mamma sa att jag var sjuk"
"De oskuldsfulla"
"Såld"
"Inspärrad"
"Bedragen"
"Hur kunde hon"
"Dyngkåt och hur helig som helst"
"Lyckan, kärleken och meningen med livet"
"Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"
"Simon och ekarna"
"Nice Ville"
"Flyga drake triologin"
Några av böckerna har inte jag läst, men har hört andra säga att dem är toppen!
Stephenie Meyer - the host (genom dina ögon)
Nicholas Sparks - the last song (den sista sången)
Mina två favoritböcker. Läst dem flera gånger och tröttnar aldrig. Den första är spännande/lite kärlek och den andra är lite mer romantisk. Himla bra.
Kolla in min kategori Boktips :) Lägger upp alla böcker jag läser där.
Kram
Jag gillar http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186690345 denna bok.
Annandagen, den sista dagen. Inte direkt romantisk direkt...
Annars gillar jag Martina Haags böcker :) Roliga och snabblästa!
"Boktjuven" är en av mina favoritböcker, den kan jag verkligen rekomendera.
Om du vill läsa en romantisk bok så skulle jag nog rekomendera "Innan Jag Dör", en väldigt gripande bok :)
Hoppas det hjälpte :)
Har du läst Blonde av Joyce Carol Oates? Den är typ 800 sidor och handlar om Marilyn Monroe. Väääldigt intressant! Jag fastnade iaf :)
Sen kan jag tipsa om "Den besynnerliga händelsen om hunden om natten". Jätterolig :)
"Extremely loud & incredibly close" av Jonathan Safran Foer är jättefin. Nicholas Sparks skriver underbara kärleksromaner, och Harry Potterböckerna är fantastiska!
oj vad fin bild!:)
"hush, hush" av Becca Fitzpatric (Fallen Ängel) ;)
"Helena" av Josephine Angelini :D
båda är jättebra, fast särskilt Helena ;D
Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin?:)
Vad jobbar du som? =)
Sista boken jag läste var Jag är Zlatan. ÄR inte så fotbollsintresserad men den var bra =) Sträckläste halva inne på förlossningen/BB :)
Alla böcker i serien "Shopaholic" av Sophie Kinsella är väldigt bra, roliga och lättlästa. Böcker av Marian Keyes är super roliga också, man skrattar igenom alla hennes böcker.
Vill du ha lite spänning är John Grishams böcker ett måste (speciellt "Utpressningen" och "Firman"), svårt att slita sig ifrån dessa böcker. Nicolas Sparks är väldigt bra också, romantiska och sorgliga berättelser.
Historiska böcker: serien "Kejsaren" (4 böcker) av Conn Iggulden, väldigt intressanta böcker och man lär sig oerhört mycket om Julius Caesar och hans liv från födelse till död (även om det flesta är påhittat som man får ta det med en nypa salt ;)
Och givetvis engelska klassiker av Jane Austen, systrarna Brontë, Charles Dickens m.fl.
Och så skulle jag vilja rekommendera min favorit bok: Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross.
ok, tack! ^^ Verkar som en jättebra bok!
Kramizar Caroline
Hmm, skulle nog nästan tipsa om Elsa serien av Sofie Fahrman :)
Svar: Jaha, fiffigt! :)
"Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafon är en favorit.
Sen gillar jag Jessica Kolterjahn's "Nattfjäril".
Maria Ernestam skriver annorlunda men bra böcker, lite tragikomiska nästan.
(Fler boktips: http://bokflickorna.blogspot.com, om du vill får du jättegärna gästblogga en recension på den bloggen också) :)
Så här blev ditt inlägg http://cjssong.se/2012/january/inspiration-4.html :)
Alla Marian Keyes böcker, Sophie Kinsellas böcker (inte Shopaholic serien), En dag av David Nichols, Sheila O'Flanagans böcker även Sofie Sarenbrants böcker Vecka 36 och Istället för dig.
Min bästa väns dotter av Dorthy Koomson är riktigt läsvärd!
Tycker du ska läsa Hungerspelen om du inte läst den. Är en trilogi och kommer på bio i mars! :) man blir fast efter första sidan!
Sheila oflanagans böcker gillar jag starkt över lag..och vill man skratta är janet evanovichs och sophie kinsellas utmärkta :) Jag läser just nu askungar av kristina ohlsson, mycket spännande. Har också hört mkt gott om strindbergs stjärna. Den står i hyllan men har inte läst den än. Ska tydligen vara som da vinci-koden fast utspelar sig i Sverige :)
väldigt fina bilder här :D !
Du måste bara läsa Fallen av Lauren Kate. Handlar om änglar och kärlek och är oerhört spännande! Det är fyra böcker och den fjärde kommer ut i år tror jag. Superbra!
Grymt vacker blogg!
allt bra med dig? kram
Okej nu ville du inte ha tips om något ruskigt men jag tipsar ändå om Mari Jungstedts böcker, verkligen spännande läsning :) Jag gillade inte deckare innan, men nu gör jag!
Kajsa Ingemarsson skriver bra böcker! :)
Riktigt fin blogg!
Det här måste vara den bästa boken i hela världen! Asså jag älskar den grymt mycket!
ElsasMode - Finns i tre delar, handlar om hennes liv i blogg världen och mode! Den finns även som en as rolig serie på tv3 play "ElsasVärld" ! Måste kolla och läsa den säger jag bara.
Morgon i Jenin
Heartbreak café:)
Jag har ett superbra boktips ! Malin Sävstams "När livet stannar" En mamma som skriver om hur hon förlorade sin familj i tsunamin. LÄS DEN! Jätte fin blogg föresten, din katt påminner så mkt om min förlorade katt. <3 :)
Diana Gabaldons serie som börjar med boken Främlingen. Historia och lite romantik och en lång serie där böckerna är på ca 1000 sidor styck men man blir helt fast!
Den oändliga historien!
Det är min favorit bok of all times ;)
Margit Sandemo skriver ju tusentals böcker, har massor av långa serier osv. Tex Isfolket som består av 47 böcker och sedan kommer häxmästaren som bara är på 16 eller 18 böcker, minns inte riktigt. Efter dom kom Legenden om ljusets rike som binder samman isfolket och häxmästaren. Sedan har hon en massa fler serier och även en massa fristående. Hon skriver mycket om övernaturligt och det är väldigt mycket romantik i dom! De är jättebra, men man kan inte sluta läsa dom, de är såå bra!! Så det blir nog inte så mycket sömn när man väl börjat på en bok!
"Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Den är jättemysig! :)
Jag själv läser just nu 3096 dagar-Natascha Kampusch.
House of Night-serien, första boken heter Märkt! Super bra bokserie, gillar man vampyrer så lär man gilla dessa böcker ♥
Hush Hush av Becca Fitzpatrick, så jädrans bra, massa romantisk spänning! :)
kan tipsa om Vampire academy serien. Hungespelen , de är dom bästa tycker jag :D
Alla tre böcker skrivna av Kate Morton :) Bland det bästa jag läst faktiskt, väldigt väldigt skickligt skrivna!
Underbar bild! Boktjuven såklart! Eller Harry potter!