Gnista Efterlyses!!!!

Vad gör man när man tappat lusten att blogga?

Jag tycker egentligen om att blogga. Har gjort det i över två år.. men nu känns det bara meningslöst.
Nej det är inte rätt ord. Jag har egentligen en massa jag kan skriva om och ta upp. Tankar och idéer. Äventyr och pyssel.

Men gnistan är bara borta. Orken att sätta mig ner och skriva. Lägga upp bilder.
Det känns bara jobbigt.

Från att min blogg t.o.m nämnts i Tv till igenting.


Men det gäller nog inte bara bloggandet när jag tänker efter.
Gnistan att göra något överhuvudtaget är borta.
Jag varken målar, skriver, pysslar eller fotar något speciellt mycket. Jag börjar lite.. men avslutar aldrig något.

Hur får man tillbaka den barnsliga glädjen över små saker igen? Den magiska gnistan.
Varför försvann den överhuvudtaget?

Det är ett mysterium jag måste lösa! :)


Kommentarer
Karin säger:

hitta inspiration och pigghet:)

2008-11-26 | 15:17:57
Bloggadress: http://karinolofsson.se
pelle säger:

Du får inte tänka för stort. Man blogga om PRECIS vad som helst. Och det är ingen överdrift. Skriv om dammråttorna som hägrar bakom sängen, skriv om din datamus som krånglar och så vidare. Bloggvärden är full att obetydliga texter, det är det vi gillar.

2008-11-26 | 15:50:27
Bloggadress: http://pellespersonliga.se
Tove säger:

Petra, jeg tror alle har det sånn noen ganger. Blogging kan fort bli en faktor som tar opp for mye tid, og da gjelder det å finne en balanse. Håper du finner tilbake gnisten.

Klem! :)

2008-11-26 | 16:37:20
Bloggadress: http://tft.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback