Sockerfri, gluten fri, lchf kladdkaka

Kan det bli bättre??





Ingredienser:
200 g skållad och skalad mandel eller färdigt mandelmjöl från Lidl
200 g mörk choklad (desto mörkare desto "nyttigare")
200 g smör
1 dl sukrin (finns hos hälsokost)
25 g (ca 4 msk) kakao
5 ägg

Ev. Grädde och bär till servering

Gör så här
Hacka mandeln fint. Smält choklad och smör över vattenbad.
Tillsätt sukrin och sikta ner kakao under omrörning.
Tillsätt mandeln och därefter ett ägg i taget.
Rör hela tiden kraftigt(eller med elvisp).

Häll smeten i en smord form med löstagbar kant, 25 cm i diameter.
Grädda i 150 graders ugn 50-60 min
beroende hur "kladdig" du vill ha den.
Den ska vara lite lös inuti när du tar ut den.


DOCK kan jag säga att min var redan klar vid 40 minuter och kunde nog tagits ut ännu tidigare för min var absolut inte lös inuti. Antar att det är olika från ugn till ugn oxå! :)

Det blev ett nattligt recept för är inte trött på jobbet än! :P
Lycka till och godnatt!

Kommentarer
Ida - Nystanetida Photography säger:

Åh, det såg ju inte helt fel ut! ;D

2011-03-26 | 17:50:32
Bloggadress: http://nystanetida.blogg.se/
karin säger:

mums :)

2011-03-27 | 18:58:28
Bloggadress: http://bubbelsoda.blogg.se/
Just säger:

men kalorisnål och LCHF går inte riktigt ihop. Alla ingredienserna i kakan är väldigt kaloririka!

2011-03-28 | 11:05:31
Petra säger:

just: Du har så rätt så! Blev lite carried away! :P Har ändrat de nu!

2011-03-28 | 11:56:14
Bloggadress: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback