Powerwalk och LCHF

Började dagen med en rask Powerwalk och efter jag gått så benen värkte blev det LCHF frukost. Low Carb High Fat. Inga kolhydrater och mycket fett. Är väldigt imponerad av denna sortens "diet" för på 1 vecka har jag gått ner 2 kilo.

Och nej, jag bantar inte. Avskyr ordet banta. Och jag gör det inte heller för nått grupptryck, att många i media är smala och få inte för er att Ola tvingar mig. Jag gör detta för att jag vill ner till en viss vikt där jag mår som bäst. Känna mig mer bekväm med mig själv. Vad är det för fel med att vilja vara lite extra snygg till sommaren efter höstens och vinterns frosseri? :)

Ibland får jag intrycket att folk tror man har dålig självkänsla bara för att man vill gå ner några kilo. Att man inte tycker om sig själv som man är. Men så är det absolut inte i mitt fall. Jag vill bara få min kropp att må så bra som möjligt. Utan att svälta mig dit så därför älskar jag LCHF. Man får äta grädde! HAha



Min powerwalk outfit. Webcam bild. Därav kvaliteten

Nu ska jag återgå till Twilight Eclipse. Proppen gick precis när Edward friade så det var bara att bege sig till affären och köpa nya. Lagom störigt. Givetvis var dom slut i affären men där va en snäll man som smusslade till mig två som tydligen bara låg och skräpade på lagret. Haha!

Gick med ett stort leende ur affären för det kändes som om jag hade en stor hemlighet i fickan! :P
Nä. nu kallar Twilight!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback