One of my favorite things

Så då var man hemma igen efter ett 24 timmars pass. Känner mig måttligt pigg idag eftersom jag är på G att bli sjuk.  Huvudet känns stort och tungt, jag har ont i halsen, näsan rinner och hela kroppen värker i största allmänhet. Och inte nog med de så ska jag snart sticka till tandläkaren. Som straff för att min tandläkare är så hårdhänt så får hon stå ut med min förkylnings andedräkt! Hoppas hon blir smittad! Moahaha!!!! :)

Annars är det lugnt.. förutom all stress runt bröllopet. Såklart. Jag har ingen klänning, vi har ingen låt att gå in till och Ola har precis gett mig en lista med en miljoner punkter som måste göras. Vojne vojne! :) 

Jag känner hur dom grå håren kommer! :D Jag får ta itu med det... sen!
Sitter just nu och funderar på om jag ska baka en Key Lime Pie idag. Min nya favorit efterrätt! Så himla god att man nästan dör! Hihi

Man måste ju skämma bort sig lite bland allt snor och bröllops stress! Och imorgon är det lön! Då ska jag minsann dansa på soffbordet och fira med att köpa nya jeans som inte har blöjgump!! Längtar!! :)



Antal portioner: 10
Ingredienser

300 g krossade digestivekex
75 g smält smör
1 msk vaniljsocker
4 äggulor
1 burk burk kondenserad mjölk
1 dl pressad limejuice

 

Gör så här

1. Pajbotten: Krossa digestivekexen i en mortel eller kör dem i mixer. Smält smöret. Blanda de krossade digestivekexen med smält smör och vaniljsocker. Tryck ut jämnt i bottnen på en pajform. Grädda i 8-10 minuter i 200°. Låt bottnen kallna helt innan du häller i fyllningen.

2. Fyllning: Pressa limefrukterna. Skilj äggulorna från vitorna. Det gör du enklast genom att låta äggvitan rinna mellan fingrarna. Kvar i handen blir gulan, hel och fin. Blanda gulorna med den kondenserade mjölken. Tillsätt lime juice. Rör om snabbt och fyll omedelbart formen (den stelnar jättefort).



Ni måste prova detta receptet om ni gillar Lime!! Himmelsk gott! :)
Ciao

Kommentarer
Fani säger:

oh. det lät och såg himla gott ut alltså :D borde man pröva!

2010-06-24 | 12:21:56
Bloggadress: http://glikia.blogg.se/
Anonym säger:

åh, de där lät ju inte dåligt gott alltså........

2010-06-24 | 14:45:21
Bloggadress: http://amy.blogg.se/
Evelina H säger:

Det där paj receptet måste jag testa!

2010-07-02 | 00:39:56
Bloggadress: http://evelinah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback